dinsdag 14 april 2015

Wraak

Tove is veertien. Ze heeft haar vader nooit gekend. Voor haar geboorte werd hij doodgeschopt. Een van de drie daders was Anneli Tullgren. Na een gedwongen verblijf in een jeugdinrichting is zij nu een bekende extreem-rechtse politica in volle verkiezingsstrijd. Op elke straathoek hangen posters van Anneli en haar stem klinkt uit de luidsprekers. Tove walgt ervan. 
Ik zal Anneli Tullgren vermoorden. 
De woorden die Tove uitspreekt zijn hard. Wraak, dat is het enige waar ze nog aan kan denken. Als Anneli het slachtoffer wordt van een brutale overval, krijgt commissaris Fors de leiding krijgt in deze fascinerend politiezaak. Is alles wel zo eenvoudig als het lijkt? Tove is de evidente verdachte...

Aanrader? Sinds kort is bij ons op school een bibliotheek geopend. Als echte leesgek vond ik dat natuurlijk geweldig, fantastisch, ongelooflijk leuk! Tijdens de middag snel erheen en daar vond ik 'Wraak', een politiethriller van de Zweedse auteur Math Wahl. Ik was het boek al een aantal keren tegengekomen in de bib, maar keek er meestal over. Nu ben ik toch de "achterflap" gaan lezen en die sprak me eigenlijk wel aan. En kijk, nu staat het hier op mijn blog. :-)
Vol met moorden, overvallen, onopgeloste politiezaken die beetje bij beetje ontrafeld worden, ... was 'Wraak' een heel erg spannend boek. Op sommige momenten gebeurde er zoveel tegelijk en kwamen er steeds weer nieuwe personages bij, dat ik even de kluts kwijtraakte. Maar dat lag waarschijnlijk ook aan het feit dat ik de vorige boeken niet gelezen heb.‘Wraak’ is namelijk het laatste deel van een vierdelige thrillerreeks rond hoofdinspecteur Harald Fors. Het boek breit een vervolg aan 'Zoek', het eerste deel in de reeks, welke ik -helaas- (nog) niet gelezen heb. De andere twee delen heb ik ook nog niet gelezen, maar wel al in mijn handen gehad, en die boeken hebben niet zoveel met dit verhaal te maken. Een goede vriendin van mij heeft wel één van die twee verhalen gelezen, nl. 'Raak', en dat vond ze een zeer goed boek...
Terug naar 'Wraak': Ik ben er niet zo laaiend enthousiast over, maar ik vond het ook geen slecht boek. Vind ik het een aanrader? Hmmm... Twijfelgeval. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten