dinsdag 7 april 2015

Stad van Glas

Om het leven van haar moeder te redden, moet Clary naar de Stad van Glas, waar de Schaduwjagers oorspronkelijk vandaan komen. Haar beste vriend Simon wordt gevangen gehouden door de Schaduwjagers, haar broer Jace wil haar uit de weg ruimen en de kwaadaardige Valentine maakt zich klaar om alle Schaduwjagers voorgoed uit te roeien. Clary's enige kans om Valentine te verslaan, is om de hulp in te schakelen van de mysterieuze Sebastian. Maar kunnen Benedelingen en Schaduwjagers hun haat voor elkaar opzij zetten om samen te werken?

Aanrader? Het is al een tijdje geleden dat ik een boek las uit de reeks 'Kronieken van de Onderwereld'. Een tijdje, wat zeg ik, een héél erg lang tijdje. :-) Daardoor was ik al bijna vergeten hoe goed de boeken waren. En dat ze goed zijn, daar valt niet aan te twijfelen. Ik was nog maar begonnen in 'Stad van Glas', en amper twee dagen later zat ik daar. Met mijn mond vol tanden. Het boek was al uit. Dat wil toch wel wat zeggen, niet? Ik vond het echt een geweldig boek! Het telt 494 pagina's, dus dat wil zeggen, lekker veel leesplezier! (Althans, voor mensen die niet lezen alsof hun leven ervanaf hangt... Zoals ik ;-)) Ik vond het superspannend, het was grappig én het las -zoals bewezen- ongelooflijk vlot. Vanaf bladzijde één wil je meer, je kan het boek gewoon niet meer wegleggen. Cassandra Clare, de auteur van de reeks, heeft de kunst van het "mensen verslaafd maken aan je boeken" duidelijk helemaal onder de knie. :-) Want zodra dit boek uit was, ben ik naar de bib gehold en ondertussen is deel 4, 'Stad van Gevallen Engelen' ook al bijna uit...
 'Stad van Glas', is zeker en vast een aanrader!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten