vrijdag 10 april 2015

Stad van Gevallen Engelen

De oorlog tussen de benedelingen en de schaduwjagers is voorbij, ze leven nu vredig naast elkaar. Clary is weer thuis in New York, en ze is begonnen met haar opleiding tot schaduwjager. En belangrijker: zij en Jace zijn nu echt een stel. Maar dan wordt de ene na de andere schaduwjager vermoord. Wanneer Jace zich afstandelijk gaat gedragen, wordt Clary geconfronteerd met haar grootste nachtmerrie...

Aanrader? In het vorige bericht over de reeks 'Kronieken van de Onderwereld', 'Stad van Glas', vertelde ik dat ik het boek 'Stad van Gevallen Engelen' ook al bijna uit had. Et voila, hier is het dan. ;-) 
Net als de de vorige boeken in de serie, alweer een geweldig boek! Het grote probleem, waar ik echt keer op keer mee zat toen ik dit boek las, was dat elk hoofdstuk zo ongelooflijk spannend eindigde. :-) Een voorbeeld van wat daar nu het probleem aan is: Ik lig rustig in mijn bed (niet echt rustig, ik lees natuurlijk dit heel erg spannende boek) en kijk op mijn wekker. Ik schrik wanneer ik zie hoe laat het al is en besluit om, wanneer het hoofdstuk waarin ik op dat moment bezig ben afgesloten is, te stoppen met lezen en te gaan slapen. Maar dan... Een hele onverwachte gebeurtenis en "boem!", het is gebeurd. Ik kan niet meer stoppen. Dan lig ik daar, aan het denken: 'Ik moet weten wat er gaat gebeuren of ik hou het niet uit van de spanning!' En tja, dan kan ik natuurlijk ook niet slapen :-)  Maar heel stiekem vind ik dat helemaal niet erg. Want zeg nu zelf, wat is er nu gezelliger dan 's avonds in je bed te lezen, niets toch? (Behalve in je bed liggen lezen met een warme chocomelk ;-)) 
Ja hoor, 'Stad van Gevallen Engelen' is er net als de rest van de boeken in de serie ook al in geslaagd mij ervan te overtuigen dat Cassandra Clare heel erg goed kan schrijven en dat de reeks 'Kronieken van de Onderwereld' echt een geweldige reeks is! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten