woensdag 8 april 2015

Waterfall

Het onvoorstelbare is gebeurd: Eureka”s tranen hebben de aarde overspoeld en Atlantis doen stijgen. Met Atlantis is ook de boze koning Atlas bovengekomen. Eureka is de enige die hem kan stoppen, maar eerst moet ze leren vechten. Samen met haar vrienden Cat en Ander begint ze aan een reis door de oceaan op zoek naar de mysterieuze Solon die weet hoe ze Atlas kunnen verslaan. De tijd dringt. Zal hun belangrijke missie slagen?

Aanrader? 'Joepie!', dat is wat ik dacht toen ik dit boek in de boekhandel zag staan. Ik was er, samen met mijn broer, om... Ja, waarom eigenlijk? Hmmm..?
 Enfin. Het doet er niet zoveel toe. Ik was dus in de boekhandel, en wat ik wel nog weet is dat het niet de bedoeling was dat ik daar ook iets kocht. Helaas, de aantrekkingskracht van dit boek was té groot. Ik heb het gekocht. (Stout hé :-)) 
'Waterfall' is het vervolg op 'Teardrop', een verhaal over de verzonken stad Atlantis. Dat sprak mij al aan om het te gaan lezen, want mythen en legenden zijn echt mijn ding. Toen ik 'Teardrop' uitgelezen had, hoopte ik dan ook dat het vervolg snel zou komen. Net als deel 1 was ook dit een heel leuk en spannend boek. Wel een verschil is dat 'Waterfall' veel vlotter leest, en dat je niet kan stoppen. Dat gevoel ontbrak voor mij soms wel bij 'Teardrop'.
De cover van 'Waterfall' vond ik echt prachtig! Het boek was dat gelukkig ook. :-) En het einde... dat verraste mij helemaal! Wat er gebeurde, dat mag je lekker zelf ontdekken.
'Waterfall' is een zeker en vast een aanrader! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten