vrijdag 24 april 2015

Stad van Hemelse Vlammen

Het gevaar ligt alweer op de loer. Clary, Jace, Simon en hun vrienden moeten vechten tegen het grootste kwaad dat ze ooit hebben gezien: Clary's eigen broer Sebastian. Niets of niemand in deze wereld lijkt hem te kunnen verslaan. De enige oplossing is te vinden in de diepste krochten van de onderwereld, waar nog nooit een schaduwjager is geweest en waarvan niemand ooit is teruggekeerd. Maar Clary, Jace en Simon hebben weinig keus. Terwijl de wereld om hen heen uit elkaar valt, staan ze voor de moeilijkste opdracht in hun leven...

Aanrader? Enkele dagen geleden (een week) eindigde de vakantie, waardoor de start van een nieuw trimester aangekondigd werd. En... zoals iedereen weet, weer school betekent, weer huiswerk. En weer huiswerk wil zeggen dat ik helaas wat minder tijd heb voor mijn blog. Dat heb je misschien al gemerkt aan het feit dat de lijst 'Binnenkort op mijn blog' steeds langer wordt. De uitgelezen boeken stapelen zich op, maar mijn lijstje "nog te lezen" wordt ook steeds langer. Gelukkig voor mij is het nu (eindelijk) weekend. En dat betekent: lezen, schrijven en bloggen! Met dat laatste kan al ik meteen beginnen, want enkele dagen geleden (intussen al een week of twee...) las ik het boek 'Stad van Hemelse Vlammen' uit, het laatste deel in de reeks 'Kronieken van de Onderwereld'. Zoals ik in het vorige bericht over deze reeks vertelde, is het 'Kronieken van de Onderwereld'-slot echt een ongelooflijk spannend boek. De demonen en duisteren slaan overal toe, en de wereld staat op het punt overgenomen te worden door Clary's broer Sebastiaan, die steeds kwaadaardiger wordt en nu ook het elfenvolk aan zijn zijde heeft om hem bij te staan in zijn strijd naar macht. Clary, Jace en de anderen moeten naar de Onderwereld, de plek waar Sebastiaan zich schuilhoudt, om hem te kunnen verslaan. 
In 'Stad van Hemelse Vlammen' zitten alle "ingrediĆ«nten" voor een perfect slot van een perfecte reeks. Spanning, actie, avontuur, romantiek, humor, verdriet, ... Noem maar op. 
Ja echt waar, ik ben fan! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten