woensdag 15 april 2015

Stad van Verloren Zielen

Clary ontdekt dat Lilith er op magische wijze voor heeft gezorgd dat Jace nu een dienaar van het kwaad is. Hij spant samen met de boosaardige Sebastiaan, en ze zijn zodanig met elkaar verbonden dat het onmogelijk is om de een te vermoorden zonder ook de ander te doden. Toch is Clary vastbesloten Jace te redden, samen met haar goede vrienden Alec, Magnus, Simon en Isabelle. Daarbij zet ze niet alleen haar leven op het spel, maar ook Jace’ ziel...

Aanrader? Alweer het voorlaatste boek in de reeks 'Kronieken van de Onderwereld'. Ik vind het zeer jammer, want na 'Stad van Hemelse Vlammen', het vervolg op 'Stad van Verloren Zielen' én het laatste boek in de reeks, is het avontuur van Clary, Jace, Simon en de anderen echt afgelopen. 
Dit boek was alweer een geweldig verhaal. Het is magisch gewoon, hoe goed je de personages intussen kent, je perfect kan inbeelden hoe ze eruit zien, wat ze gaan doen, hoe ze denken... Het hele boek is eigenlijk magie. Ik verlang er intussen naar om ook een Schaduwjager te zijn, en op straat kijk ik stiekem naar de mensen; zit er echt geen verborgen benedeling tussen? Loopt hier geen Jace of Clary rond, die me komen halen en meenemen naar Idris? :-) Helaas, ik heb de Stad van Glas alleen nog maar in mijn fantasie gezien. En in deze fantastische boeken, die met elke omgeslagen bladzijde spannender worden. 'Stad van Verloren Zielen' was weer net zo spannend als de vorige boeken. Maar... ik had niet het gevoel dat ik moest weten wat er ging gebeuren, zoals in de vorige boeken. Ik vond het net wat minder meeslepend dan de anderen, kon het makkelijker wegleggen, en liet het iets vaker links liggen. Toch ben ik nog steeds fan van de reeks en vastbesloten om 'Stad van Hemelse Vlammen' zo snel mogelijk uit te lezen. Want, als echte 'Kronieken van de Onderwereld'-liefhebber, heb ik zo snel mogelijk het laatste deel van de reeks in huis gehaald en ben ik intussen al volop bezig met het lezen ervan.
En ik kan al een tipje van de sluier oplichten, het is spannend, zéér spannend... ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten