zondag 21 december 2014

Vuurvogel


Afgelopen woensdag was er (joepie!) terug een bijeenkomst van de KJV. Dit boek, 'Vuurvogel' is één van de twee boeken die we moeten lezen.
Emilie herkent haar eigen lichaam niet meer. Brandwonden hebben haar behoorlijk verminkt en ze zaaien pijn en verwarring, oogsten tranen en verdriet. Het lijkt wel of het ongeval met de brand op de boot haar leven volledig verwoest heeft. De brand heeft ook haar vriendje voorgoed van haar weggenomen...
Wat kun je doen als je niet alleen de ander, maar ook jezelf verliest? En hoe leef je verder wanneer een ramp niet enkel op je netvlies staat gebrand, maar ook in je huid?
Aanrader? 'Vuurvogel'... De titel sprak me al aan, en het boek nog veel meer. Het boek telt 154 bladzijden, dus het is niet zo'n dik boek, maar dat is helemaal niet erg. De inhoud van het boek vind ik heel goed, en dat is natuurlijk het belangrijkste.  Ik vindt het echt knap van de schrijfster dat ze in zo'n (dun) boek toch zo een goed verhaal kan vertellen. Volgens mij (dat is natuurlijk mijn mening) maakt dit boek wel een kans op de 1e plaats... Zeker een aanrader!
 Geen idee wat KJV nu eigenlijk is? Op deze website vind je alle info.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten