zondag 14 december 2014

The Hobbit: The Battle of the Five Armies

Hier hebben de Hobbit-fans lang op gewacht, maar eindelijk is hij uitgekomen: 'The Hobbit 3'!

Aanrader? Gisteren, heel laat 's avonds (20.00 uur), in een land hier ver vandaan (de bioscoop) speelde 'The Hobbit: Battle of the Five Armies'... Natuurlijk ben ik ernaar gaan kijken. :-) De 2 vorige films,
 vertelden het verhaal van Bilbo, een hobbit uit de Gouw, die -samen met 13 dwergen- na een lange tocht eindelijk aankomt bij 'the Lonely Mountain'. Daar aangekomen zien ze bergen goud, maar ook de draak Smaug, die de schat bewaakt. Op het einde van de tweede film zagen we hoe Smaug wegvloog uit de berg, en naar Meerstad, het dorp in het meer, vliegt. Daar begint deze film. Korte samenvatting :-) : de draak wordt gedood, en dat nieuws verspreidt zich natuurlijk als een lopend vuurtje; iedereen wil een deel van de schat. Zo begint 'The battle of the five armies', het gevecht om de schat...
Mijn mening over de film: Spannend, hele mooie filmlocatie :-) , goede acteurs, leuk verhaal... Perfect gewoon! Alleen... naar mijn mening bevatten ze (alle 'Lord of the Rings' en 'Hobbit'-films) té veel gevechten. Dat is natuurlijk zeer spectaculair, maar ik vind dat, het mooie Rivendell bijvoorbeeld, ook wat meer in beeld mag komen. Dat is natuurlijk meningsverschil, want mijn broers vinden die gevechten fantastisch. (Hoe meer, hoe beter; dat is hun motto... :-))
Tja... Typisch meisjes, wie zal het zeggen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten