vrijdag 19 december 2014

De Test

De jonge, ambitieuze Cia Vale is tot haar vreugde een van de uitverkorenen om deel te nemen aan De Test: een jaarlijks terugkerend evenement waarvoor alleen de allerbeste studenten uit de koloniën van het Verenigd Gemenebest geselecteerd worden. Zij die slagen voor De Test zullen klaargestoomd worden tot toekomstige leiders van hun land. Vol goede moed vertrekt Cia naar de hoofdstad, waar De Test zal plaatsvinden. Als blijkt dat de inhoud van de diverse beproevingen niet alleen geestelijk, maar ook fysiek het uiterste van de kandidaten vraagt, ontstaat er een onderlinge strijd tussen de deelnemers. Kan Cia de mensen die het dichtst bij haar staan wel écht vertrouwen, of is niets wat het lijkt?

Aanrader? Een vriendin van mij had deze boeken al gelezen en was er stapelgek op. Ze bleef maar zeggen dat dit hele goede boeken waren en dat ik ze absoluut eens moest lezen. Na lang aandringen heb ik besloten om ze dan toch maar eens te lezen. De titels van de boeken in de trilogie spraken me eerst niet zo aan (1. de Test, 2. de Studie, 3. het Examen), omdat ik onmiddellijk aan school dacht :-), maar nu ik deel 1 (en 2) gelezen heb, vindt ik de titels heel toepasselijk. Ik vindt het superleuke boeken en begrijp nu -eindelijk- waarom die vriendin ze maar bleef aanraden. :-) Mijn tip: laat je niet leiden door de titel, maar lees het boek gewoon, en je zal zien dat je daarna onmiddellijk deel 2 wil lezen! 

P. S. Je hebt misschien gemerkt dat de afbeeldingen op mijn blog niet meer te zien zijn, het spijt me, maar ik kan er ook niets aan doen. Hopelijk gaat het snel weer over... 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten