woensdag 4 maart 2015

Kingsmen

De Kingsmen is een genootschap van geheim agenten die wereldwijd opereren. Als een van de leden omkomt bij een operatie wordt aan de overgebleven Kingsmen gevraagd om een kandidaat opvolger voor te dragen. Galahad, een van de veteranen van de Kingsmen kiest voor Eggsy, de zoon van een oud-kingsmen die ooit zijn leven heeft gered. Na enige aarzeling stemt Eggsy, die een problematische jeugd kent, toe en treed hij toe tot wat wordt genoemd ‘de zwaarste sollicitatieprocedure ter wereld’.  Ondertussen werkt Richmond Valentine, miljonair en directeur van een communicatiebedrijf, samen met zijn assistente Gazelle aan een geheim plan om de wereldbevolking drastisch in te perken...

Aanrader? Om mijn broers verjaardag te vieren, trokken we een paar dagen geleden met z'n allen naar de cinema. Na lang twijfelen en veel trailers bekijken, viel de keuze uiteindelijk op 'Kingsmen'. Een spannende spionnenfilm. :-) Naar mijn mening soms iets té spannend. Ik ben dan ook niet zo voor dit soort films. De gevechten volgden elkaar in zo'n hoog tempo op, dat ik vaak even de kluts kwijtraakte en het verhaal even niet meer volgde. Maar... de gevechten kregen wel "special effects"... Een leuk muziekje, beetje vuurwerk, een superschurk die niet tegen bloed kan... Klinkt raar, niet? Wel, in deze film kan het! :-) 
Helaas vond ik het daardoor wel iets beter, maar nog niet geweldig... 
Al bij al vond ik er toch net iets te veel gevechten inzitten. Maar voor wie van spionnen, geweren, kogels, en gevechten houdt, is deze film dus zeker en vast een aanrader!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten