dinsdag 10 maart 2015

Een weeffout in onze sterren

Hazel werd drie jaar geleden opgegeven, maar een nieuw medicijn rekt haar leven voor nog onbekende tijd.  Augustus, Gus, heeft kanker overleefd - ten koste van een been. Vanaf het moment dat Hazel en Gus elkaar ontmoeten, lijkt er geen ontsnappen aan de zinderende wederzijdse aantrekkingskracht. Maar Hazel wil niet iemands tijdbom zijn.
Hazel laat Gus kennismaken met haar lievelingsboek: een vorstelijke beproeving. Samen gaan ze op zoek naar de mysterieuze schrijver van het boek, die het verhaal in het midden van een zin laat eindigen. Ze zijn vastbesloten te weten te komen hoe het afloopt. De tocht leidt hen naar Amsterdam. daar neemt hun leven een wending die ze zich niet hadden kunnen indenken...


Aanrader? Dit boek wou ik al zo lang lezen! Toen ik het eindelijk tegenkwam in de boekhandel, twijfelde ik niet. Ik kocht het. Amper een kwartier later (onmiddellijk nadat ik thuiskwam :-)) zat ik al in de zetel en las over Hazel, een meisje met schildklierkanker en uitzaaien in haar longen, en Augustus, de jongen op wie ze verliefd wordt. De jongen die kanker heeft overleefd, en daarvoor een van zijn benen heeft moeten afstaan. De volgende dag had ik het al uit. Wat een boek! Nadat je de eerste bladzijde omgeslagen hebt, kan je al niet meer stoppen met lezen. Het is mooi, leest vlot, en bovenal, het raakt je. Je wordt helemaal meegesleurd in Hazels wereld. Een wereld van liefde en hoop, maar ook  van verdriet, ziekte en pijn. Een wereld waarin "normaal" helaas niet mogelijk is. Desondanks geeft Hazel niet op. Ze leest boeken, kijkt tv en gaat shoppen. En... ze wordt verliefd. Helaas zit er 'een weeffout in de sterren'...
Een ongelooflijk mooi boek, ondertussen ook verfilmd, en absoluut een aanrader!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten