vrijdag 20 maart 2015

desoto adventurer 1961

Dames en heren, appelen en peren, boeren en boerinnen, ...
Helaas begint er geen feest. Alhoewel, het is maar hoe je 't bekijkt. Want hier is... het nieuwe boek van de KJV!

Als Rolf het portier van een Amerikaanse oldtimer opent, verandert hij daarmee voorgoed zijn leven. Maar ook voor Jasmijn, die kilometers bij hem vandaan woont, zal vanaf dat moment niet meer hetzelfde zijn.
Een oude wraaklegende en een mysterieuze boomstam brengen Rolf en Jasmijn toevallig bij elkaar. Maar toeval bestaat niet, beweert de bewaker van een verlaten kasteeldomein, die al jaren hoopt het tweetal te ontmoeten.
Stapje voor stapje ontrafelen Rolf en Jasmijn een groots geheim, dat voor hen beiden - en voor hun families - verstrekkende gevolgen zal hebben...

Aanrader? 'Desoto Adventurer 1961' is de titel van het nieuwe KJV-boek. Ik zal onmiddellijk met de deur in huis vallen, toen ik de cover - en de titel - zag, dacht ik "owh, owh... Het gaat over auto's." Niet meteen één van mijn grootse hobby's, moet ik toegeven. :-) Maar toen ik eenmaal in het boek begonnen was, viel het zeer goed mee. Ik ontdekte dat het helemaal niet zoveel over auto's ging als ik verwachtte. Het is zelfs eerder een fantasie-verhaal, en dat vind ik dan weer wel heel leuk. :-)  Wat ik van de cover vond? Zoals ik daarnet al vertelde, was mijn eerste indruk: "oh nee, auto's". Maar die eerste indruk werd vervangen door een tweede, en eigenlijk vind ik de cover best wel mooi. Je ziet er alles waar het verhaal over gaat op staan, het kasteel, de auto... Toch ziet hij er absoluut niet te druk uit. Ook de zonsondergang (of opgang...) vind ik heel mooi staan op de cover van een boek. Al bij al is het dus best een leuk boek. Ik vind het niet het allerleukste boek van de KJV, maar het verdient wel een plaatsje in mijn top 5.
PS. Volgende week is de laatste KJV-bijeenkomst van het jaar. Daarna is het uitkijken naar "het grote KJV-feest" :-) Ik heb er nu al ongelooflijk veel zin in!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten