zondag 16 november 2014

Zoals het gebeurd is

Bent is elf. Zijn beste vriend is Joeri. Ze zijn altijd samen. Altijd op zoek naar spannende avonturen. Ze spelen vaak een spelletje waarbij ze elkaar uitdagen om gevaarlijke dingen te doen. Dingen die ze alleen niet zouden durven, maar samen wel.  Op de eerste schooldag, na een lange, warme zomervakantie, verschijnt Finn in hun leven. Finn is de nieuwe. Joeri en Finn kunnen direct goed met elkaar opschieten en Bent heeft al snel het gevoel dat hij er een beetje bij hangt. Hij ziet met lede ogen aan hoe Joeri en Finn dikke vrienden worden. Bent voelt zich verraden en in de steek gelaten. Hij begint Joeri op te stoken zoals daarvoor, maar nu krijgt het spelletje een venijnig randje…

Aanrader? 'Zoals het gebeurd is', zo heet het nieuwe boek van de KJV. De schrijver is Herman van de Wijdeven en het boek telt 175 bladzijden. Ik zal maar onmiddellijk eerlijk zijn, ik vond het niet zo'n goed boek... Ik liet het vaak liggen, en raakte niet vooruit. De schrijver wisselde ook per hoofdstuk van 'twee weken geleden' naar 'vandaag' en terug naar ' een maand geleden' en daardoor kon ik vaak niet zo goed volgen... Ik vind het geen aanrader, maar wie weet iemand van jullie wel...

Geen idee wat de KJV nu eigenlijk is? Op deze website vind je alle info. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten