zondag 9 november 2014

Teardrop

Nooit huilen... Eureka's moeder heeft haar die regel jaren geleden ingeprent. Maar haar moeder is onder mysterieuze omstandigheden verdronken, en Eureka zou het liefst zelf ook dood willen. Niks kan haar meer schelen, behalve haar oudste vriend Brooks en een boek dat niemand begrijpt. Daarin staat het huiveringwekkende verhaal van een meisje dat als gevolg van een gebroken hart een heel continent in zee huilde.
Dan duikt een vreemde jongen op die dingen lijkt te weten die hij niet zou moeten weten. Hij vertelt Eureka dat haar leven in groot gevaar is en hij brengt haar op de rand van tranen... Tranen met de kracht om het verloren continent Atlantis te laten herrijzen, een wereld waar alles wat je lief is weggespoeld kan worden.

Aanrader? Toen ik het boek 'Teardrop' zag, werden mijn ogen meteen naar de cover getrokken. Ik vond het zo'n mooie cover, dat ik eigenlijk alleen al daardoor zin kreeg om het boek te lezen. En ook het verhaal was leuk. Vanaf de eerste badzijde zat je in het verhaal, het was echt "poef!". De eerste bladzijde is meteen al heftig!
Het boek is spannend, bevat zeer veel fantasy (en romantiek ;-)) wat een verhaal voor mij al bijna meteen leuk maakt.  Een klein minpuntje was dat ik het soms wat langdradig vond, maar bij het volgende hoofdstuk was dat dan weer niet zo. De conclusie: 'Teardrop' is zeker een aanrader, ik vond het een heel erg goed boek,  maar niet voor mensen voor wie een boek echt vooruit moet gaan.
En nu maar wachten op deel 2... :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten