zaterdag 29 november 2014

De Selectie

Voor 35 meisjes is de selectie dé kans op een beter leven. Zo kunnen ze ontsnappen aan een armoedig caste-leven en opgenomen worden in een wereld vol glamour. De selectie biedt de mogelijkheid om in het paleis te wonen en te strijden om het hart van prins Maxon.
America Singer vindt het echter een nachtmerrie. Ze moet haar geheime liefde opgeven en haar thuis verlaten voor een strijd om een kroon die ze niet wil. Dan ontmoet ze prins Maxon en twijfelt ze aan alles. America realiseert zich dat het leven waar ze altijd van gedroomd had in het niet valt bij de toekomst die ze nooit voor mogelijk had gehouden.

Aanrader? Ik zal maar meteen met de deur in huis vallen, ik vond 'De Selectie' een supergoed boek! Het was vlot geschreven, het was leuk verhaal, met leuke personages... Toen ik de cover zag, dacht ik dat het misschien een beetje te "prinsessen-achtig" zou zijn, maar dat was het eigenlijk niet. Het verhaal gaat dan wel over prinsen en prinsessen, juwelen en make-up, maar het gaat ook over liefde, armoede, houden van je familie, en hoe America de prins stilaan echt leert kennen. Niet het beeld dat ze van hem kreeg op de tv, maar hoe hij écht is... 'De Selectie' is een supergoed boek, en ik ga zeker en vast deel 2 en 3 lezen! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten