maandag 1 september 2014

GONE: Honger

Allereerst, een prettige 1e schooldag voor iedereen!
Ik ben een beetje te laat met het plaatsen van dit bericht...
Ondertussen heb ik deel 3 van 'Gone' al gelezen en ben ik begonnen in deel 1 van 'Tunnels'. Maar laat of niet, nu is het er! :-)

Het is nu 3 maanden geleden dat alle volwassenen en kinderen van 15 en ouder spoorloos verdwenen zijn. Het eten begint op te raken en de honger knaagt, waardoor de kinderen in Perdido Beach zichzelf niet meer in de hand hebben. Sam heeft er genoeg van dat hij wordt beschouwd als de leider in de FAKZ. De kinderen verwachten dat hij voor elk probleem een oplossing heeft, zelfs voor de kleinste wissewasjes, en hij kan de verantwoordelijk nauwelijks nog aan. En alsof dat nog niet genoeg is, gaan sommige 'gewone' kinderen de strijd aan met de 'freaks', de kinderen met speciale krachten, omdat ze beweren dat die meer eten krijgen dan zij. Intussen wordt de geheimzinnige Duisternis steeds sterker: hij lokt Lana naar zich toe. Sam en zijn vrienden proberen haar te redden, maar stuiten op Caine. Bij de grot van Duisternis volgt een bloedstollende strijd, waarbij Sam op het allerlaatste moment hulp krijgt vanuit onverwachte hoek...

Aanrader? 'Honger' is net als 'Verlaten' een heel leuk boek. Ik kon ze maar moeilijk wegleggen, en bij deel 3, 'Leugens', was het net hetzelfde. Ze zijn spannend, leuk, goed geschreven, meeslepend en zo kan ik nog een tijdje doorgaan. Ik ga zeker en vast het vervolg lezen, de boeken zijn echte aanraders, veel meer valt er niet over te zeggen. :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten