woensdag 20 augustus 2014

Het Medici Zegel

Terwijl hij op de vlucht is voor een huurmoordenaar wordt de jonge Matteo opgenomen in het gezelschap van de grote Leonardo da Vinci. Al snel help hij de maestro bij zijn werk-van militaire opdrachten voor de wrede Cesare Borgia tot het schilderen van magistrale fresco's, experimenten met licht en het ontleden van lijken. Hij bezoekt de hoven van de medici en de Borgia's. Maar wat heeft hij te verbergen? Hij draagt een geheim met zich mee waar de wrede Medici en Borgia's een moord voor zouden doen...

Aanrader? "Het Medici Zegel" speelt zich niet in onze tijd af, maar in de tijd van Leonardo da Vinci. In het verleden dus. En, toevallig of niet, ik hou van boeken over het verleden. Dus dat begon al goed. Ten tweede wil ik nog even zeggen dat ik Matteo -de naam van het hoofdpersonage- een hele mooie naam vind. :-) Op het eerste zicht dus een redelijk perfect boek. Maar... Soms was ik niet helemaal mee. In het begin verliep het allemaal redelijk vlot, maar meer naar het einde van het boek toe, ging het van de ene veldslag naar de andere, en dat vond ik soms wat moeilijker te volgen...
Ik vind het een leuk boek, en zeker een leuk verhaal, maar soms ging het -voor mij- dus iets te snel van de ene strijd naar de andere. Ik zou zeggen: Lees het boek eens en oordeel zelf.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten