woensdag 3 september 2014

Gone: Leugens

Er was even een klein technisch probleempje, maar nu het opgelost is, kan ik weer verder met deel 3 van 'Gone', 'Leugens'.

Het is ondertussen 4 maanden geleden dat alle volwassenen en kinderen van 15 jaar en ouder verdwenen zijn. Het leven in de FAKZ wordt steeds harder en grimmiger. De kinderen hebben een stadsraad opgericht, maar Sam baalt er  behoorlijk van dat hij nu iedere beslissing aan hen moet voorleggen. Hij vertelt hen dan ook niets over Orsay, die beweert dat ze dromen kan opvangen van de volwassenen aan de andere kant van de muur. Veel kinderen geloven haar, maar wie zegt dat haar visioenen kloppen? Ook zwijgt Sam over andere vreemde dingen die gebeuren. Al snel ontstaan er allerlei geruchten. Wie spreekt nu eigenlijk de waarheid? Als Sam en Astrid ruzie krijgen, weten de kinderen niet meer wie ze kunnen vertrouwen. het wordt te veel voor Sam. Hij rent weg, juist als de Mensenclub de stad in brand zet. In de chaos die ontstaat, verliest ook de intelligente Astrid de controle. wat moet er worden van de kinderen in de FAKZ als zelfs de 2 sterkste personen het niet meer zien zitten?

Aanrader? Zoals ik al vertelde, was er even een klein probleempje, waardoor ik geen berichten meer kon plaatsen. Wees gerust, nu is het opgelost. 'Leugens' vond ik net als de 2 vorige boeken, 'Verlaten' en 'Honger', een heel leuk boek. Ik kan er niets aan doen, het is gewoon een goede reeks. :-) Wanneer ik las dat de "Mensenclub" de stad in brand stak, en niemand meer naar Astrid luisterde, dacht ik toch wel even: 'Oh owh'. Je leeft echt mee met het boek, en dat is er zo leuk aan. De cover vind ik ook heel mooi, met de ondergaande zon achter de berg. Het deed me een beetje denken aan 'The Lord of the Rings', hoe gek dat ook klinkt... Je raakt dit zinnetje stilaan misschien wel wat beu, maar ook dit boek is zeker een aanrader!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten