zondag 21 september 2014

Divergent

Nadat ik de boeken heb gelezen van 'Divergent' wou ik ook graag de film zien. En vandaag is het gelukt!
Wie de boeken al gelezen heeft, weet natuurlijk hoe het verhaal gaat, maar voor wie ze niet heeft gelezen zal ik het nu nog even kort vertellen.

De wereld van de 16-jarige Beatrice Prior is opgedeeld in vijf facties. Elke factie heeft een bepaalde waarde: Oprechtheid, Zelfverloochening, Onverschrokkenheid, Vriendschap en Eruditie. Ieder jaar moeten alle 16-jarigen kiezen bij welke factie ze de rest van hun leven willen horen. Beatrice krijgt te horen dat ze Afwijkend is. Al snel ontdekt ze dat haar nieuwe identiteit haar tot een doelwit maakt. Waarom is het zo gevaarlijk om Afwijkend te zijn?

Aanrader? De boeken vond ik super leuk. Daardoor wou ik natuurlijk graag de film zien. En ik moet toegeven, de film is ook niet slecht. Hij is zelfs heel goed. :-) Ik vond alleen dat het nogal snel ging. In het boek ging het allemaal een beetje kalmer aan. Maar het was zeker en vast een aanrader.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten