zaterdag 2 mei 2015

Deep Blue

Wanneer Serafina op de ochtend van haar verloving ontwaakt uit een vreemde droom, waarin de Iele, beter bekend als de zeeheksen, de terugkeer van het kwaad voorspellen, vermoedt ze nog niets. Haar grootste zorg die dag is haar verloofde, die plots een hele andere meerman blijkt te zijn geworden. 
Maar als diezelfde dag het paleis wordt aangevallen, en Serafina's moeder door een giftige pijl getroffen wordt, verandert haar hele wereld. 
Samen met haar nichtje Neela, die al maanden dezelfde droom blijkt te hebben, gaat ze op zoek naar vier meerminnen. Enkel wanneer ze met z'n zessen een onverbrekelijke band vormen, zijn ze in staat het kwaad te verslaan.

Aanrader? Toen ik in de bib dit boek in de rekken zag staan, dacht ik: 'hé, ik dat ken ik!'. Ik had het namelijk al een paar keer gezien, in folders, mails, ... over fantasy boeken.  Ik besloot dus het boek uit te lenen, en eenmaal thuis begon ik er onmiddellijk in te lezen. De cover zag er zeer aantrekkelijk uit, en ook wat ik al over het boek gehoord en gelezen had was positief. Ik had dus hoge verwachtingen. 
Toch vond ik het boek een beetje tegenvallen. De gebeurtenissen volgden wat snel op elkaar, waardoor ik soms even de kluts kwijtraakte. Ook werden sommige personages iets te weinig beschreven, naar mijn mening, waardoor het soms niet zo duidelijk was welke rol het personage in het verhaal speelde. Verder vond ik het best een leuk boek, goed genoeg om vol spanning het vervolg of te wachten, maar niet een van de beste boeken die ik ooit las. Dat vind ik eigenlijk best jammer, want ik vind het een fantastisch idee om een boek over zeemeerminnen te schrijven, waarin ze niet beschreven worden als monsters met een groene huid, vlijmscherpe tanden en algen als haar, of als kwaadaardige sirenes die alle schepen op de klippen laten lopen. Toch speelt ook de zang een rol in dit verhaal, wat ik zeer leuk vind. 
Aanrader? Eigenlijk wel hoor, maar ik vind het alleen niet zo'n boek dat er echt uitspringt en dat je op het puntje van je stoel doet belanden van de spanning. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten