dinsdag 2 juni 2015

De Labyrintrenner

Nadat ik de film: 'The Mazerunner' zag, was ik vastbesloten ook het boek te gaan lezen. Het heeft even geduurd voor het op mijn blog terechtkwam, maar hier is het bericht dan toch: 'De labyrintrenner!' 

Nadat zijn geheugen is gewist, wordt de zestienjarige Thomas wakker in een roestige lift, die hem naar The Glade brengt, een wereld omringd door een immens labyrint. Naast hem wonen er nog een zestigtal andere tienerjongens, en allemaal weten ze maar één ding uit hun verleden: hun naam. 
Wanneer op een dag het allereerste meisje met de lift naar boven komt, met een briefje in haar hand waarop staat dat ze "de laatste ooit" zal zijn, besluit Thomas zich aan te sluiten bij de Renners en een uitweg te zoeken in het labyrint. Dat is niet alleen de enige uitweg, maar ook enkel zo kunnen ze het antwoord op hun vraag te weten komen: Wat gebeurde er in het verleden, dat zo erg was om hen naar een labyrint vol levensgevaarlijke monsters te sturen?

Nadat ik de film zag, vroeg ik me een klein beetje af of het boek daarna niet saai ging zijn. Ik kende het verhaal al, had al een beeld in mijn hoofd van hoe alle personages en de omgeving eruitzagen... Niet echt spannend meer, zou je denken. Fout! 'De Labyrintrenner' was een superspannend boek! Geweldig vanaf de eerste bladzijde, boeiend tot de laatste. Nooit is het saai, nooit had ik ook maar de minste neiging het weg te leggen en iets anders te gaan doen... Neen, ik kan echt geen slechte kanten aan het boek ontdekken. 
Ab-so-luut een aanrader!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten