donderdag 18 juni 2015

Pompeii

Milo (Kit Harington) werd na de dood van  zijn ouders opgeleid tot gladiator. Hij is de sterkste en beste gladiator, zijn naam is tot ver in de omtrek bekend, en wordt daarom naar Pompeii gebracht, om zijn kunnen te bewijzen aan het grote publiek. Nadat hij daar de mooie Cassia (Emily Browning) ontmoet, droomt hij ervan om zijn vrijheid te kopen en te trouwen met haar, de dochter van zijn meester. Maar Cassia is onvrijwillig beloofd aan een Romeinse Senator (Kiefer Sutherland). Als dan ook nog de vulkaan Vesuvius uitbarst, moet Milo zijn weg uit de arena zien te vechten om, samen met Cassia, veilig te ontsnappen uit de stad. 

Aanrader? 'Pompeii': Geschiedenis. Actie. Liefde. De film sprak me op het eerste zicht wel aan. het enige waar ik een beetje schrik voor had, was dat hij misschien iets té gewelddadig zou zijn. Gladiatoren, uitbarstende vulkanen, tja... dan is er toch wel een vrij grote kans op een harde, misschien wel wrede film. Toch heb ik de film bekeken, en ik moet toegeven, ik ben blij dat ik dat gedaan heb. Mijn vooroordelen klopten, het was een agressieve film, maar dat gaf helemaal niet. De meest "angstaanjagende" beelden werden niet zo duidelijk in beeld gebracht. Je wist wel wat er gebeurde, en zag wel vaak bloed, maar toch kreeg je de gruwelijke details niet te zien, waar ik stiekem wel blij om was. (Ik weet het, ik ben zéér stoer... ahum) Verder natuurlijk zeer knappe acteerprestaties, van alle acteurs, mooie kostuums, ... Misschien maakt het feit dat ik veel van geschiedenis hou mij iets minder objectief, maar ik vond 'Pompeii' zeker een aanrader! :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten