vrijdag 20 februari 2015

Percy jackson: de bliksemdief

Percy Jackson staat op het punt om van school getrapt te worden. Alweer... En dat is nog maar zijn kleinste zorg. 
Want hij ontdekt dat hij de nakomeling is van een Griekse god. Als de bliksemschicht van Zeus wordt gestolen hebben Percy en zijn vrienden tien dagen de tijd om zijn onschuld te bewijzen en de oorlog op de Olympus tot bedaren te brengen.

Aanrader? Toen ik van een vriend over dit boek hoorde, dacht ik: 'dit is echt iets voor mij!' Ik heb het boek dus snel gereserveerd. En dan maar wachten, tot eindelijk de mail binnenkwam dat het boek terug aanwezig was in de bib. Ik ben zo snel mogelijk het boek gaan halen, en een kwartier later zat ik gezellig in de zetel met 'Percy Jackson: de bliksemdief'. En wauw, wat een boek! 
Het is spannend, meeslepend, avontuurlijk, vlot, grappig en zit vol Griekse mythologie. Er zijn waarschijnlijk mensen die bij de woorden Griekse en mythologie, onmiddellijk wegrennen en denken: sa-aai! Ik denk net het omgekeerde: 'Wauw, tof!' :-) Ik vind Griekse, Romeinse of wat voor mythologie dan ook, ongelooflijk interessant. Iedereen heeft zijn eigen mening, natuurlijk. Maar we zijn van het onderwerp aan het afwijken. Percy Jackson is een fantastisch hoofdpersonage, en het boek 'de bliksemdief' is een echte aanrader! Ik vind het moeilijk om toe te geven, want ik ben een hele grote Harry Potter-fan, maar Percy is -zelfs nu al, ik heb alleen nog maar het eerste boek uit- flink op weg om de troon met Harry te delen. Absoluut een aanrader!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten