donderdag 19 februari 2015

De boogschutters van Hirado

Reyer wordt door zijn vader naar Hirado gestuurd, een eiland vlak voor de Japanse kust. Daar kan hij werken als leerling-koopman voor de VOC,
en misschien wel rijk worden. Onderweg krijgt hij van een piraat een brief die hij in Japan moet bezorgen.
Sakura is de dochter van een samoerai. Haar vader wil dat ze trouwt met een Hollandse koopman zodat ze in de gaten kan houden wat er allemaal gebeurt en besproken wordt in de handelspost van de VOC. Maar Sakura wil niet met een veel te oude vieze man trouwen. En al helemaal niet als ze Reyer heeft gezien. Het is liefde op het eerste gezicht.


Aanrader? 'De boogschutters van Hirado' is één van de nieuwe boeken van de KJV. Het is best een tijdje geleden dat ik nog een boek las hé? We zullen er dan maar invliegen zeker? :-D 
Om eerlijk te zijn, ik vond het niet zo'n heel goed boek. Ook niet slecht, maar ik moest wel even doorbijten om het boek uit te krijgen. Het is ook gewoon niet wat ik normaal graag lees. Mijn genre is eerder fantasy, en dit boek is dat niet. 
Maar voor wie graag Thea Beckman, ... leest, is dit boek wel een aanrader. 
Zo, dat was het ongeveer... :-/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten