vrijdag 16 januari 2015

GONE: Licht

Het was ongeveer 12 januari...
Ik herinner het me als de dag van vandaag. 
De rijen boekenplanken die ik moest doorspitten, op zoek naar één bepaald boek. Mijn ogen die langs de ruggen van veel, heel veel boeken gleden, en allemaal met maar één doel: Het vinden van het laatste boek in de reeks 'Gone'...

De koepel die de FAKZ al maandenlang van de buitenwereld afsluit, lijkt zijn langste tijd te hebben gehad. De kinderen van Perdido Beach kunnen de buitenwereld zien, en de buitenwereld ziet hen. Niemand weet wat er precies aan de hand is, maar iedere beweging binnen de koepel wordt geregistreerd door tv-camera's. Intussen proberen Sam en zijn mede-overlevenden nog altijd te ontkomen aan de brute moordlust en manipulaties van de Duisternis. Kunnen zij de FAKZ ten einde brengen en de Duisternis verslaan? Hoop op een goede afloop lijkt dichterbij dan ooit, maar of dit terecht is...?
Aanrader? Toen ik eindelijk het laatste deel in de 'Gone'-reeks te pakken kreeg, was ik natuurlijk superblij! Het boek verdween meteen in mijn rugzak(je), mee naar huis, met de bedoeling om zo snel mogelijk te beginnen lezen. Eindelijk ging ik te weten komen hoe het afliep met Sam, Astrid, Caine en alle andere kinderen in de FAKZ. Spannend... :-) Thuis aangekomen plofte ik dan ook onmiddellijk in de zetel en sloeg de eerste bladzijde om van een nieuw avontuur in de FAKZ. En de verwachtingen die ik had voor dit boek, bleken te kloppen. 'Licht' was bijna dubbel zo spannend als ik gedacht had, en vanaf pagina 1 kon ik het boek al niet meer wegleggen. Jammer genoeg bestaat er ook nog zoiets als huiswerk, waardoor ik vaak mijn boek uit moest komen om wiskundesommen te maken, Latijnse woordjes te leren of een taak van Frans te maken, en zo mijn arm moe te schrijven... Gelukkig kon ik die arm daarna weer ontspannen en terug de FAKZ in duiken. :-) 
Helaas is de reeks nu gedaan voor mij, maar aan wie ze nog niet heeft gelezen kan ik maar één ding zeggen: Lees ze!! :-D 
Alle boeken in de reeks 'Gone' zijn stuk voor stuk heel spannend, en absoluut allemaal aanraders!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten