vrijdag 10 juli 2015

Love tri@ngle

De bijna 17-jarige Luna is zenuwachtig. Ze heeft een date met Angel, een popjournalist die ze via internet heeft leren kennen. Luna wacht al een hele tijd op de plaats van afspraak, maar Angel komt niet opdagen. Ze baalt. Om haar vriendinnen niet onder ogen te hoeven komen, gaat ze wat drinken in een café. Daar ontmoet ze de megaknappe Alex. Hij maakt haar aan het lachen en laat stiekem zijn mailadres achter. Net als Luna wil weggaan, komt Angel het café binnengerend. Hij had onverwachts een interview met Katia, de meest gewilde zangeres van het moment. Luna's date heeft niet één maar twee geweldige jongens opgeleverd. Wat nu? Maar niet alleen Luna heeft haar oog op hen laten vallen... (Bol.com)

Aanrader? Toen ik laatst in de bib was, had ik nog niet echt een idee van welk boek precies ik wou lezen. Ik snuffelde dus gezellig in de rekken, bereid om elk boek dat me aansprak mee te nemen naar huis. Toen mijn ogen over dit boek, 'Love tri@ngle', gleden en ik "de achterflap" aan het lezen was, kon ik mijn ogen amper geloven. Wat daar stond was zo toevallig, het was net of ik in de spiegel keek. :-) Maar wat stond er nu? Wel... Ten eerste las ik dat Francisco de Paula Fernandez, de auteur van 'Love tri@ngle', net als ik zijn verhaal op een blog begonnen was. Het werd door duizenden volgers gelezen en verscheen daarna in boekvorm. En als tweede... het hoofdpersonage in dit verhaal heet Luna, net als het hoofdpersonage in mijn vervolgverhaal! Dat alleen al overtuigde me het boek te beginnen lezen. 
Luna, een meisje van 16, bijna 17, heeft een afspraakje met een popjournalist, Angel. Ze hebben elkaar via internet leren kennen, en na wekenlang enkel geschreven boodschappen van elkaar te ontvangen besluiten ze dat het nu toch wel tijd wordt om elkaar eens in het echt te ontmoeten. Ze spreken af en Luna gaat, zenuwachtig, op weg naar de plaats van afspraak. Daar aangekomen ziet ze echter geen Angel. Wel is er Alex, een charmante en superknappe muzikant, met een passie voor schrijven. Wanneer hij vertrekt laat hij stiekem zijn mailadres voor haar achter. Als Luna, die het wachten beu is, uiteindelijk ook wil vertrekken, botst ze tegen een jongeman op. Hij stelt zich voor als Angel en kon helaas niet vroeger komen omdat hij Katia, de populairste zangeres van het moment mocht gaan interviewen. Luna vindt het vreemd en verwarrend, nu haar date niet één, maar twee geweldige jongens  heeft opgeleverd. Maar niet alleen Luna zit achter hen aan...  
'Love tri@ngle' las erg vlot, wat zeer leuk was. Het verhaal, vol leuke (en knappe, ook al zie je ze niet echt :-)) personages was boeiend en na het uitlezen van dit verhaal kreeg ik zeer veel zin om deel twee te gaan lezen. In het begin vond ik het wel even moeilijk om erdoorheen te raken, maar hoe verder in het boek, hoe beter het werd. 
Ik vind 'Love tri@ngle' zeker een aanrader en geef jullie en goede raad mee: Blijf doorlezen! Stop niet na de eerste tien bladzijden, maar dwing jezelf door te lezen. Je zal zien dat je me dankbaar zal zijn... :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten