vrijdag 24 oktober 2014

Zeven dubbeltjes en een trein

'Zeven dubbeltjes en een trein' is het eerste boek van... De KJV!

Op de derde nacht van de derde maand, om drie over drie, sluipt Dries het huis uit. Hij gaat op zoek naar zijn jongere broer Jonas, die een maand eerder verdween. 'Spoorloos' volens de politie, maar dat klopt niet. Dries vindt juist wel sporen, en bovendien sporen waar een heel bijzondere trein op rijdt. De merkwaardige conducteur van de rein neemt Dries en het meisje Tess mee op een wervelende en gevaarlijke speurtocht. Zeven haltes ver gaat de stoomtrein de diepte in. En ook Dries graaft diep: hij komt steeds meer te weten over zijn jongere broer. Waarom is Jonas weggelopen? En waarheen? En waarom zit ook Tess op de trein?

Aanrader? Ja hoor, ik heb het eerste boek van de KJV uitgelezen. En ondertussen ben ik al volop bezig in boek twee, 'Nachtwild',
maar op dat bericht zal je nog even moeten wachten...
'Zeven dubbeltjes en een trein' is niet meteen het soort boek dat ik zelf zou kiezen, maar dat is nu juist het voor- (of na-) deel aan de KJV, je mag de boeken niet kiezen. :-) Ook al zou ik het zelf niet kiezen, ik vond het wel een heel leuk boek. Het leest vlot, zit vol fantasie, en is soms ook wel grappig.
Alleen op het einde kon ik even niet meer mee. Maar dat was snel weer voorbij. Mijn mening? Zeker een aanrader!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten