vrijdag 10 oktober 2014

Gone: Plaag

Nee, dit is nog geen boek van de KJV. Zo snel kan ik nog niet lezen. :-) Dit is het vervolg op 'Gone, Leugens' en ik was er al eventjes in bezig, maar nu is het (eindelijk) uitgeraakt.

Perdido Beach is al maanden door een ondoordringbare koepel afgesloten van de buitenwereld. Alle volwassenen en kinderen ouder dan 15 zijn verdwenen. Er dreigt een tekort aan drinkwater en Sam gaat buiten de stad op zoek naar water. Ondertussen breekt er een angstaanjagende griep uit en duiken er dodelijke insecten op.
Dan stuurt de Duisternis nog een plaag: een leger van reusachtige kakkerlakken onder de leiding van de duivelse Drake, met het doel iedereen in Perdido Beach uit te roeien. Langzamerhand wordt duidelijk dat maar één figuur de plaag kan stoppen: Kleine Pete, het autistische broertje van Astrid. Maar Pete is doodziek. Als het insectenleger steeds dichterbij komt, staat Astrid voor een onmogelijke keuze.

Aanrader?  'Plaag' is het vierde deel in de reeks 'Gone'. Net zoals de andere boeken is ook dit boek spannend, leuk, mooi, vlot geschreven en zo kan ik nog even doorgaan, maar dat ga ik niet doen, want dan heb ik geen plaats meer voor de rest van mijn bericht. :-)

... Hoewel die 'rest van het bericht' eigenlijk niet zo lang meer is...

Veel valt er gewoon niet over te zeggen, het is een aanrader!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten