zaterdag 25 oktober 2014

Nachtwild

Boek 2 van de KJV.

Het lijkt wel alsof een duistere kracht de stad in zijn greep heeft. Het aantal moorden en verdwijningen is op enkele maanden tijd dramatisch toegenomen, en ook op de school van Maikel duiken een paar obscure figuren op. Wie is de mysterieuze Joanna die zich zo afzijdig houdt? Waarom vertelt de nieuwe geschiedenisleraar alleen griezelverhalen uit de 19e eeuw? En waarom wordt iedereen zo snel verslaafd aan dat nieuwe computerspel? Voor ze het weten belanden Maikel en zijn vrienden in de onderbuik van Brussel, waar ze de strijd moeten aanbinden met een ongekend leger bovennatuurlijke wezens dat de stad in zijn greep heeft.

Aanrader? 'Nachtwild' is het tweede boek dat ik moest lezen voor de KJV. Het is helemaal anders dan 'Zeven dubbeltjes en een trein'. Dit is eerder een griezelverhaal, terwijl het andere boek heel fantasievol en leuk was. Maar, ook griezelverhalen zitten vol fantasie! Ben jij bijvoorbeeld al eens een vampier tegengekomen? Ik niet. ( Denk ik toch... :-) ) Ik vond ook 'Nachtwild' een heel leuk boek, en ik heb het in één ruk* uitgelezen. Ook dit boek is zeker en vast een aanrader!

* één dag! (Ik kan het zelf amper geloven.)  :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten