dinsdag 19 augustus 2014

Shadow

Shadow is jong en op de vlucht, ze is haar leven niet meer zeker. Shadow komt uit West-Afrika en is voorbestemd om hoofd te worden van haar stam. ze is op de vlucht voor de witchdoctor van een rivaliserende stam met wie haar eigen stam in een duizend jaar oud conflict is verwikkeld. de stammen bestoken elkaar met voodoo, spirituele magie en sinistere bezweringen. Tijdens haar vlucht is Shadow in Stockholm beland. Daar ontmoet ze Ruben en Miranda, twee aan online gamen verslaafde tieners.

Miranda, maar vooral Ruben raakt gefascineerd en gecharmeerd door de mooie Shadow en haar intrigerende verhaal. Haar helpen lijkt een groot en edelmoedig avontuur, en tussen hen groeit een onverwachte maar hechte vriendschapsband. Als Miranda onder invloed raakt van de witchdoctor doordat hij haar bloed heeft afgenomen en zij daardoor in zijn macht is geraakt, kunnen Ruben en Shadow haar alleen helpen door de deur naar de voodoowereld te openen, maar dat heeft grote gevolgen. Er is dan geen weg meer terug...

Aanrader? "Shadow" vond ik een heel speciaal boek.
Het was spannend en op sommige momenten ook wel wat eng... Maar als ik daar niet tegen zou kunnen, zou ik geen boeken over voodoo lezen. :-) Het was niet zo super-leuk, maar net zoals de meeste andere boeken, ook zeker niet slecht. Ik vind het wel een aanrader, maar niet één van de leukste boeken die ik al gelezen heb...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten