maandag 30 juni 2014

Blood of Eden: Onsterfelijk

Op bijna iedere bladwijzer die ik tegenkwam, stond het boek, "Onsterfelijk", van Julie Kagawa. Toen ik bij mijn laatste bezoek aan de boekhandel dit boek tegenkwam, werd ik toch wel nieuwsgierig en heb ik het gekocht. En  ik moet toegeven, het is echt een leuk boek!

De 17-jarige Allie moet zien te overleven in een verwoeste wereld waarin vampiers de macht hebben. Nadat een van haar voedselstrooptochten haar bijna fataal is geworden, laat meestervampier Kanin haar kiezen: sterven of een vampier worden. Ze kiest voor het laatste, en dat brengt weer heel andere problemen met zich mee. Wat het betekent om een vampier te zijn, merkt ze pas echt als ze verliefd wordt op de dappere, loyale - en zéér menselijke - Zeke. Wat zal er gebeuren als hij erachter komt wat ze werkelijk is?

Aanrader? "Onsterfelijk" is het 1e deel in de reeks "Blood of Eden" van Julie Kagawa. Het gaat over vampiers en toevallig lees ik heel graag boeken over vampiers... :-) In het begin vond ik het boek minder leuk, maar toen Allie vampier werd en Kanin haar alles leerde, werd het boek leuker. En toen Allie daarna ook nog eens verliefd werd, kom het niet beter! :-) Ondertussen ben ik het 2e deel ook al aan het lezen, en dat wil dus zeggen dat het 1e deel toch wel goed was. Julie Kagawa is en blijft een goede schrijfster, en dit boek is dan ook echt een aanrader!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten