vrijdag 6 juni 2014

De IJzerprins

Het laatste deel van "The Iron Fey"! Net als de rest een heel erg goed boek! Ik vind het jammer dat de reeks nu gedaan is...
P.S. Sorry dat ik (alweer) te laat ben met het plaatsen van dit bericht...

Mijn naam, mijn ware naam, is Ashallayn'Darkmyr Tallyn.
Ik ben de enige overgebleven zoon van Mab, koningin van het Winterhof. En wat haar betreft, ben ik dood. Mijn verhaal begint, zoals vele verhalen, met een meisje...

Als Winterprins zag ik de liefde altijd als een zwakte. Maar toen kwam Meghan, half meisje half fae, en dat veranderde alles. Ik werd verliefd op haar en beloofde dat ik haar ridder zou zijn. Een belofte waarvan ze me -om mijn leven te redden- ontsloeg toen Nimmernimmer bijna ten onder ging aan de IJzerfae.
Nu is Meghan de IJzerkoningin, heerseres van een rijk waar Zomer- en Winterfae niet kunnen overleven. Om bij haat te kunnen zijn, zal ik sterfelijk moeten worden. Dus ben ik nu, samen met Puck, met wie ik nog steeds een flinke appel te schillen heb, en die irritante cait sith Grimalkin, die me ook al het bloed van onder mijn nagels haalt, onderweg naar het Eind van de Wereld. Daar zal ik proeven moeten afleggen om mijn ziel te verdienen. Maar de prijs is hoog, en de keuzes die ik moet maken zijn onmogelijk.
Zal ik Meghan ooit nog terugzien?

Aanrader? "De IJzerprins" is het laatste deel in "The Iron Fey" en is -net als de rest trouwens- een heel leuk boek. Ik ga er niet meer woorden aan vuil maken, dit boek is echt een aanrader!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten