zaterdag 26 april 2014

Triskellion: het geheim van de wachters

De 14-jarige tweeling Rachel en Adam reist naar hun grootmoeder, die zich in het duistere dorpje Triskellion woont. De dorpelingen gedragen zich erg afstandelijk en al snel leert de tweeling dat een eeuwenoud geheim het dorp in haar greep houdt. Rachel en Adam ontdekken een vreemde krijtcirkel. Na enige dagen maken ze kennis met Gabriƫl, een mysterieuze jongen die een stukje van het geheim ontsluiert.
---------------
Wanneer een filmploeg gaat graven onder de krijtcirkel groeit de onrust in het dorp. De filmploeg vindt een deel van een drie-armige talisman: de triskelion. Alles wijst erop dat dit symbool te maken heeft met het grote dorpsmysterie, zeker wanneer onbekenden het willen stelen. Adam en Rachel besluiten op zoek te gaan naar de twee ontbrekende delen van de triskelion. Dat is het begin van een levensgevaarlijk avontuur. Gelukkig worden ze geholpen door kleine, maar uiterst sluwe wezentjes...

Aanrader? In het begon vond ik het een beetje een raar boek. Het was niet echt heel leuk. Maar hoe verder ik in het boek begon te lezen, hoe leuker het werd. Op het einde vond ik het echt een heel leuk boek. :-) Dus als je van plan bent dit boek te lezen, geef ik je deze tip: als je het begin niet zo leuk vind, blijf gewoon doorlezen!
Hoe verder in het boek, hoe leuker het word. Mijn besluit: Ja, dit boek is een aanrader.
De wezentjes waar ze over spreken zijn niet echt de wezentjes die je zou verwachten, maar ik vond ze wel heel leuk. :-) Nog een leuke tip: probeer het symbool op het boek eens na te tekenen. Dat lijkt misschien heel simpel, maar om het echt goed te doen... Moeilijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten