zaterdag 19 april 2014

Oorlogskinderen

Het is 1941, en Otto en Leni zijn vanuit nazi-Duitsland ontsnapt naar het veilige Engeland. Ze dachten dat ze daar konden blijven tot het einde van de oorlog, maar nu willen de Britten dat ze teruggaan naar Duitsland om een klus voor hen te klaren. Otto en Leni worden aan parachutes achter de vijandelijke linies gedropt. Daar begint hun geheime missie: het ontvoeren van het meisje dat voor de ondergang van Hitler zou kunnen zorgen...

Aanrader? Het boek speelt zich af tijdens de Tweede Wereldoorlog en het is heel erg spannend. Ik vond het een goed boek, maar niet heel goed. Ik vind het kantje boord, maar dit boek is toch een aanrader. :-) Zoals ik al zei speelt het zich af in de 2e WO en toevallig bezocht ik vandaag net een museum over de oorlog. Dus wil ik iedereen nog eens mijn menig geven: Zoiets mag nooit meer gebeuren!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten