donderdag 20 februari 2014

Broederband: De outsiders



In Skandia kun je maar op één manier een echte krijger worden. Jongens worden uitgekozen voor een team, 'Broederband' genoemd, en krijgen drie maanden lang een intensieve training, waarin ze leren omgaan met schepen en wapens, en zich allerlei gevechtstechnieken  eigen moeten maken. Het gaat hard tegen hard, want er kan maar één broederband winnen...

Dit jaar zijn er te veel jongens om de gebruikelijke twee teams te vormen. Daarom moet er een derde groep komen. Als Hall Mikkelson ongevraagd de leider wordt van de derde groep, de Reigers, die bestaat uit de minst populaire jongens, zit er voor hem niets anders op dan de uitdaging aan te nemen. Zijn team bestaat misschien niet uit de allersterkste, maar met hun creativiteit, slimme trucs en moed zouden zij iedereen nog wel versteld kunnen doen staan...

'Broederband: De outsiders' is het nieuwe boek van de KJV en toeval of niet, geschreven door John Flanagan, die ook 'De Grijze Jager' heeft geschreven.
Wat ik ervan vind? Soms is het echt een leuk boek, maar sommige stukken vind ik nogal saai.
Ook in het begin moest ik even doorbijten om vooruit te komen. Maar daarna is het echt wel leuk en spannend. Ik weet niet hoe het komt dat het boek mij niet zo aanspreekt, want dit is echt wel mijn genre...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten