donderdag 31 juli 2014

Inwijding

Een tijdje geleden kwam de film "Divergent" uit. Al een paar keer kwam ik de boeken dan ook tegen in de boekhandel. Nu werd ik echt wel nieuwsgierig, dus heb ik de eerste eens lezen.

Futuristisch Chicago. De wereld van de zestienjarig Beatrice Prior is opgedeeld in 5 facties. Elke factie staat voor een bepaalde waarde: Oprechtheid, Zelfverloochening, Onverschrokkenheid, Vriendschap en Eruditie. Ieder jaar moeten alle zestienjarigen kiezen bij welke factie ze de rest van hun leven willen horen. Voor Beatrice betekent dit dat ze een keus moet maken tussen haar familie en haar ware identiteit. Haar beslissing verrast iedereen, vooral haarzelf.

Aanrader? "Inwijding" is echt een fantastisch boek! Het leest heel vlot, en heeft een leuk hoofdpersonage, Beatrice, of gewoon Tris. Je wordt erin meegesleept, en als je eenmaal begonnen bent, wil je het niet meer wegleggen. Mijn mening is dat ze een hele goede beslissing namen toen ze het boek verfilmden, en ik wil de film zeker eens zien! Maar ik zal eerst beginnen met het vervolg. :-) Een superleuk boek, zeker en vast een aanrader!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten