vrijdag 18 juli 2014

De Hongerspelen

Ik weet het, ik weet het... Ik ben weer eens veel te laat begonnen met het lezen van een boek, namelijk "De Hongerspelen"...

Katniss Everdeen woont in het 12e en armste district van Panem, het land dat ooit bekendstond als Noord-Amerika. Met haar moeder en haar zusje Prim leidt ze een armoedig leven, getekend door keiharde regime van het welvarende Capitool. Jaarlijks worden de Hongerspelen uitgevaardigd: 24 door loting aangewezen tributen, een jongen en een meisje uit elk district, gaan een strijd op leven en dood met elkaar aan. En dit jaar wordt Prim uitgeloot...
Katniss weet dat de Hongerspelen een doodvonnis voor haar jonge zusje betekenen en besluit haar plek in te nemen. Onder het oog van de hele bevolking van Panem, die de strijd als een bron van vermaak volgt, begeeft ze zich in de arena...

Aanrader? Omdat iedereen altijd zo positief was als ze "De Hongerspelen" gelezen hadden, besloot ik dat het tijd was dat ik ze ook eens zou gaan lezen. En als ik echt eerlijk moet zijn, was ik niet  echt héél enthousiast, zoals iedereen anders wel was. Ik vond het goede boeken, maar niet zo geweldig, fantastisch en mega-goed... , zoals ze altijd zeggen. Wel een aanrader, want het leest heel vlot, en dat is altijd een pluspunt! Het is een aanrader, zeker weten, ik had het alleen een beetje anders verwacht...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten