vrijdag 7 maart 2014

De Grijze Jager: De magiër van Micandaw

Hoera! De boeken die ik besteld heb zijn er. En rarara... het zijn boeken van De Grijze Jager. :-)

De inwoners van Skandia en Araluen leven al weer vijf jaar in vrede met elkaar. Will is nu geen leerling meer, maar heeft als Grijze Jager de verantwoordelijkheid over een eigen eiland in het zuidoosten van het rijk. Al snel komt er een einde aan de betrekkelijke rust. Niet alleen zijn eigen stukje land kent problemen, ook in het hoge Noorden rommelt het. Daar wordt een afgelegen leen geteisterd door duistere magische krachten -althans, dat is de menig van de plaatselijke bevolking. Samen met zijn vriendin Alyss gaat de nuchtere Will op onderzoek uit, want tovenaars bestaan immers niet. Hij komt al snel tot de ontdekking dat er wel heel onverklaarbare dingen gebeuren...

Aanrader? Het spijt me... Mijn antwoorden beginnen je waarschijnlijk al te vervelen. :-)
En ja hoor, ook dit boek -het 5e deel in de "Grijze Jager"serie- is een aanrader! Ik vind het echt een heel leuk boek, daar kan ik weinig aan veranderen... :-) (Ondertussen ben ik ook alweer begonnen aan het 6e deel...)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten